Lokale perler for regionen
Når Akershus Reiselivsråd skulle velge caser for sin nye reklamefilm for å trekke turister til regionen, falt valget på tre lokale bedrifter.
Turismen er uhyre viktig for lokale næringsdrivende, og fra tid til annen, promoteres regioner rundt i landet med lokale severdigheter, spisesteder og annet, og selvfølgelig valgte Akershus Reiselivsråd å ta turen til Oppegård når de skulle lage film for å promotere Akershus.
Flere lokale steder ble plukket ut til å være med på reklamefilmen, og blant dem var Gamle Tårnhuset Restaurant.
Betyr mye
Gamle Tårnhuset Restaurant har etterhvert bygget seg opp som en prestisjefull restaurant full av lokale delikatesser og kortreist mat. Med lokale og kortreiste produkter, og en sabla interesse for mat og god service, var de et naturlig valg.
Les også: Slalåm, baby! Slalåm!
– Det betyr mye for oss å være med på en slik film. Kolbotn er et et sentralt knutepunkt for mange, og har et enda større potensial, tror jeg. Mange velger å ha familiearrangementer her da det er greit å komme seg hit med ulik transportmidler. Både Østfold og Oslo er kortere unna enn det mange tror. Denne filmen vil hjelpe slike perler å bli oppdaget av et større publikum, forteller Helene Jahren.
NB! Saken fortsetter under bildet!
Elsker jobben
Vertinnen og restaurantsjefen har vært deleier i restauranten i ni år. Hun er hovedpersonen og profil i kampanjefilmen, og stemmen som bærer oss gjennom de lokale opplevelsene.
Hun fikk oppgaven bla fordi hun er en av få kvinnelige skapere i vår region.
– Det var en artig opplevelse, og jeg håper filmen trekker flere nye gjester til restauranten, sier hun.
Les også: Endelig ble det belter på Svartskog-bussene
Reklamefilmen har hun store forventninger til. Den mener hun kan bidra til å vekke interesse hos både bedrifter, turister og fastboende både i og utenfor kommunen.
Filmen vises «for hele verden», gjennom sosiale medier, og over 20.000 har sett filmen, og den er delt flere hundre ganger på kort tid.
– Naturlig valg
– Filmene er laget for å skape oppmerksomhet og fokus på Osloregionen som en mat og opplevelsesregion. Vi i Visit Follo – Akershus Reiselivsråd vil gjennom sosiale medier prøve å skape spredning av filmen i Norge. Internasjonalt vil VisitOsloRegion benytte filmene i sine kampanjer og aktiviteter samt at de er tilgjengeliggjort for Innovasjon Norge som del av deres norgesprofilering, forteller daglig leder Knut Aandal.
– Filmen er den eneste fra Akershus og vi vil i regionen benytte den for å vise noe av det nærområdet kan tilby og skape interesse for besøk, forteller han.