– Dette betyr utrolig mye for oss
Dagligvarebutikken på Kolbotn torg gikk helt til topps i prestisjekonkurranse.
Matbutikker og bedrifter over hele landet har deltatt i den prestisjetunge konkurransen om hvem som skaper mest matglede for kundene sine.Beitostølen Helsesportsenter stakk av med seieren i Årets Matgledebedrift, mens Coop Mega Kolbotn og Rema 1000 Skogen sikret seg førsteplassene i kategoriene fullsortiment og lavpris i Årets Matgledebutikk.
– Betyr utrolig mye
Sist torsdag var det jubel i butikken på Kolbotn torg.
– Dette betyr utrolig mye for oss! Det falt en liten tåre da navnet vårt ble ropt opp. Det er så tøff konkurranse i dagligvarehandelen at man må finne en måte å skille seg ut på om man skal lykkes. Vi gjør det med matglede, og vi ser på salgstallene våre at det virker, sier butikksjef Vincent Blom i Coop Mega Kolbotn, vinneren av Årets matgledebutikk fullsortiment.
Han mener prisen er en bekreftelse på hvor fantastisk dyktige kolleger han har i butikken. Blom overtok som butikksjef på Coop Mega i begynnelsen av mars i år, og har ledet butikken med stødig hånd gjennom krevende koronatider.
– Prisen viser hvor mye bra vi klarer å gjennomføre sammen for kundene våre. De setter stor pris på kvalitet, tilbud og generell matglede. Derfor er det utrolig inspirerende å få vise frem butikken vår med matgleden i fokus, sier Vincent Blom til Oppegåd Avis.
Smaksopplevelser og matglede
Den årlige Matglede-kåringen arrangeres i samarbeid med TINE og bransjebladet Dagligvarehandelen, og går til butikker og bedrifter som fremmer smaksopplevelser og matglede i verdensklasse.
Konkurransen regnes som de høysthengende prisene i bransjen. Koronapandemien satt en effektiv stopper for den høytidelige og storslåtte utdelingen, men vinnerne ble offentliggjort i en digital utgave sist torsdag.
PS! Saken fortsetter under bildet!
Årets Matgledebutikk er en tradisjonsrik konkurranse som gikk av stabelen for femtende gang i år. Nesten 100 butikker fra hele Norge har deltatt i konkurransen. Fokus på matglede har vært ekstra viktig i år, og både små og store butikker har bydd på inspirasjon og matopplevelser til folk i en annerledes hverdag.