SKAL ÅPNES I JUNI 2021: Det nye hotellet skal åpnes til sommeren. Foto: The Well

På jakt etter ansatte til The Well-hotellet

– Vi trenger mange ansatte til hotellet. For øyeblikket er det resepsjonsteamet som rekrutteres, og fremover vil vi også ansette flere personer til både salg, restaurant, bar og renhold, sier styreleder Kristian Gundersen ved The Well.

Publisert

The Well-hotellet, som bygges nå vegg-i-vegg med spa- og velværesenteret The Well på Sofiemyr, skal være på åtte etasjer med totalt 104 rom og konferanseavdeling når det åpner dører i juni 2021.

– Åpning av hotellet nærmer seg, og rekruttering er i full gang, sier styreleder Kristian Gundersen ved The Well.

260 MILLIONER KRONER: Hotell-prosjektet gjennomføres i en samspillentreprise, og har en verdi på om lag 260 millioner kroner. Hotellet, som er tegnet av Halvorsen & Reine Arkitekter, skal åpnes i juni 2021.

40 årsverk

– Per i dag har The Well 90 årsverk fordelt på 230 ansatte som jobber i ulike stillingsprosenter, som er helt vanlig i vår bransje. Til hotellet trenger vi ansatte til 40 årsverk, sier Gundersen.

Han sier at for øyeblikket er det resepsjonsteamet som rekrutteres, og fremover vil de også ansette flere personer til både salg, restaurant, bar og renhold.

Vi ser gjerne at vi også får flere søkere fra nærområdet. Det er alltid positivt med en lokalt sterk forankring.

Kristian Gundersen, styreleder ved The Well

Gundersen sier interessen for å bli en del av teamet på The Well er stor.

– Vi er veldig glade for det. Det er også veldig positivt at vi i disse utfordrende tider kan ansette flere og få flere tilbake i jobb. Jeg håper vi får se mange dyktige mennesker med på vår reise videre, og ser gjerne at vi også får flere søkere fra nærområdet. Det er alltid positivt med en lokalt sterk forankring, sier han.

SOVEROM: The Well-hotellet skal være på åtte etasjer med totalt 104 rom og konferanseavdeling. Foto: The Well

Har ingen permitterte

Covid-19-tiltakene førte til store økonomiske konsekvenser for samfunnet og næringslivet, både lokalt og nasjonalt.

Da Oppegård Avis intervjuet Kristian Gundersen i begynnelsen av november i fjor, bekreftet han at The Well måtte permittere 47 av de totalt 230 ansatte på senteret, men at situasjonen var enda verre våren 2020 da nesten alle ansatte på senteret var permittert.

– Per i dag har vi ingen permitterte ansatte. Vi har strekt oss langt for å holde alle i jobb. For våre eiere er det høyt prioritert å ta vare på våre ansatte, sier Kristian Gundersen fornøyd.

Begrenset antall besøkende

Ifølge Gundersen har The Well en meget god dialog med kommuneoverlegen om både driften og smitteverntiltakene på senteret.

– Alle billetter må nå bookes online fordi vi drifter med et begrenset antall besøkende per dag for å ivareta smittevernet. Konsekvensen av dette er at vi ligger betydelig bak på våre budsjetter. Vi skulle selvfølgelig ønsket at vi kunne ta i mot flere gjester, men vi ser på dette tiltaket som meget viktig for å trygge ansatte og gjester på best mulig måte, og vi ser frem til at situasjonen forbedrer seg og vi etter hvert lander tilbake på en mer normal hverdag, sier styrelederen.

I begynnelsen av januar ble det innført nasjonalt forbud mot å skjenke alkohol. Fra mandag 4. januar er det derfor ikke mulig å kjøpe alkohol på The Well.

Les om andre forebyggende tiltak på The Well her.

Les også: Ønsker bussforbindelse til beredskapssenteret

Powered by Labrador CMS