Jonathan Nordbotten pryder cola-boksene
For første gang pryder norske idrettsutøvere Coca-Cola sine bokser – og Jonathan Nordbotten (28) fra Kolbotn er valgt ut blant disse.
– Jeg er kjempe stolt over at Coca-Cola har valgt akkurat meg og resten av Alpinlandslaget til å være på boksene. Coca-Cola er et av verdens største merkevarer og kanskje den mest ikoniske. At en slik aktør vil jobbe med Alpinlandslaget, tar jeg som en klapp på skulderen, sier alpinisten til Oppegård Avis hele veien fra Sør-Korea.
Jonathan Nordbotten skal delta i sitt første OL-mesterskap i koreanske Pyoengchang.
Alpinister på boks
For første gang pryder norske idrettsutøvere boksene til Coca-Cola, og resultatet kan ses i norske butikkhyller. 10 utøvere fra alpinlandslaget er plukket ut, og avbildet på en limited edition av de vanlige 330 ml boksene.
Les også: Norges fjerde beste kokkelærling!
– Dette synes vi er morsomt. Vi setter pris på at Coca-Cola hedrer alpinistene på denne måten i tiden før OL. Nå vil det norske folk treffe på utøverne også i norske butikkhyller, det bidrar til ekstra oppmerksomhet om prestasjonene de skal stå for i de kommende lekene, sier Christopher Frankum, markedssjef for alpinlandslaget i Norges Skiforbund.
Jonathan Nordbotten pryder boksene sammen med blant andre Kjetil Jansrud, Aleksander Kilde Aamodt, og Maria Tviberg.
Boksene med Coca-Cola og Coca-Cola zero sugar er et vanlig syn der de står i butikker og kjølere over hele landet. Designet er lett gjenkjennelig i rødt og sort, logoen er ikonisk. Selskapet gjør derfor sjelden endringer på innpakningen av drikken sin.
Saken fortsetter under bildet.
Begrenset opplag
Coca-Cola har vært offisiell OL-partner helt siden 1928, og innledet et samarbeid med det norske alpinlandslaget i høst.
Les også: Etablerer nytt treningssenter i bankbygget
– Vi er stolte både over det langvarige samarbeidet med De Olympiske Leker, og det ferske samarbeidet med det norske Alpinlandslaget. Det markerer vi ved å sette ekstra fokus på disse dyktige idrettsutøverne i tiden frem mot lekene i PyeongChang; en fin måte å hedre dem i forkant av OL. Boksene er limited edition, som nok mange vil sikre seg. Vi har allerede hørt fra samlere, sier Karen Huffman, Country Manager i Coca-Cola Norge.
– Det er ikke mange som får ansiktet på verdens mest kjente brusboks, så alpinistene våre er i godt selskap – blant annet med selveste julenissen, legger hun til.