TRENGTE OG FIKK HJELP: Grethe Glenne troppet likegodt opp i OAvis-lokalene med iPad-en i hånda for å få hjelp med abonnementet. Det angrer hun ikke på.

Grethe fikk abo-hjelp: – Nå virker alt sammen

Fikk abo-hjelp ansikt til ansikt av vår egen «Mr. Kundeservice».

Publisert

Oppegård Avis er ikke som andre aviser. Der kundeservice-avdelingene rundt i landet er preget av både chat-botter du river deg i håret av, og lang ventetid på telefon, har vi i Oppegård Avis en sprell levende chat-bot i Christian Holm. 

Han kan dermed hjelpe deg med alt tilknyttet ditt abonnement, dine innloggingsproblemer, betalingskort som går ut på dato, og nær sagt hva som helst. 

Ja, og du kan til og med dra han i håret på ekte hvis du er misfornøyd nok. Du kan nemlig komme å besøke han på kontoret og få hjelp i levende live

Den muligheten benyttet Grethe Glenne seg av tidligere denne uken. Hun dro kanskje ikke Holm i håret, men hun troppet i hvert fall opp i kontorlokalene til forlagshuset Bjørgu som Oppegård Avis er en del av, da problemene hadde tårnet seg opp. 

Veldig fornøyd

Glenne, som bor på Greverud, tilbringer flere måneder av året i sydligere strøk, men selv om hun er bortreist, holder hun seg oppdatert på verdens viktigste nyheter. 

– Jeg synes det er veldig fint å holde meg oppdatert selv om jeg er bortreist. Det er fint å følge med på hva som skjer her hjemme, sier Glenne. 

Det hadde imidlertid blitt litt skrint med nyheter i det siste. Da tok hun affære.

– Nå har jeg ikke fått logget inn på en stund, så da valgte jeg å dra hit for å få hjelp. Jeg har gjort det før og vet at dere er veldig flinke til å hjelpe. Også er dere jo rett i nærheten, så det er egentlig veldig lett å stikke innom her, forteller Glenne til Oppegård Avis. 

Vi måtte nesten spørre om kollegaen vår på kundeservice gjorde en god jobb denne gangen også. 

– Ja, det synes jeg absolutt. Nå virker jo alt sammen også, så det blir godkjent, sier hun med et stort smil. 

HJELPESENTRAL: På en av disse skjermene fisket Holm frem nødvendige opplysninger og løste floken.

– Et vanlig problem

Christian Holm sin jobb i Bjørgu er blant annet å serve Oppegård Avis sine økende antall abonnenter. 

– Her var det et betalingskort som hadde utløpt. Når abonnementet har løpt lenge med en fastavtale på Vipps, hender det at betalingskortet utløper. Når betalingen uteblir utløper også abonnementet. Da må man legge inn nytt kort og det kan være litt klønete, men det ordner seg som regel ganske greit når jeg er på saken, sier Holm.

Uvanlig er det på ingen måte, ifølge den rutinerte problemløseren. 

– Dette er et vanlig problem som jeg får en del henvendelser og som blir mer vanlig når flere og flere har abonnert over lang tid, forteller Holm. 

Powered by Labrador CMS